lauantai 21. joulukuuta 2013

Welcome to my life, Opiskelu

Aihe josta varmasti kaikki haluavat puhua, kun juuri on päästy pois opinahjoista. =D Mutta lomalla kun on aikaa kirjoitella (ja urheilla) niin jotain voisin kertoa mun opiskelusta. Ehkä meikäläisen koulun käyntiä kuvastaa hyvin tämä keskustelu erään opettajan kanssa:
M: En mä ehdi lukea kokeisiin kun huomenna on vieraspeli.
O: Ei koeviikolla pelata, silloin luetaan vaan kokeisiin ja keskitytään kouluun.
M: Ai. No näin mä oon tehny jo kuusi koeviikkoa. Alotan lukemisen edellisenä iltana.
(Opettaja meinaa repiä pelihousunsa)
O: Oikeasti!?! Kyllä koulun pitäisi mennä edelle kaikkea muuta!
M: Jalkapallo on nyt ja aina ekana mun järjestyksessä.
O: Mitäs sitten kun on YO-kokeet? Olet varmaan lopettanut jalkapallon siihen mennessä?
M: No, kai sillon vois pari päivää pitää vapaata treeneistä. =)
(Opettaja on hermoromahduksen partaalla)
O: Minä kyllä lopettaisin pelaamisen. Koulun kuuluisi olla elämäsi tärkein asia.
Niin... Olen ilmeisesti huono oppilas. Mut ei se haittaa. =D Jos ala-aste aikoja ei lasketa, kyllä se jalkapallo on aina mennyt edelle, ja kaverit. Koulu on tullut siinä neljäntenä tai viidentenä.

Mun heikkous on kielet, ne on ollut aina. Ei vaan niin kun uppoo kalloon. Realiaineista kemia ja fysiikka on ollut heikkous, kaikki muut on mennyt ihan mukavasti. Jotenkin esim. maantieto, sulla on yksi kirja, lue se jotenkin saat 7-8. Ei siinä ole mitään poikkeuksia kuten englannin kieliopissa. Miljoonat poikkeukset ja huomiot ja plää plää plää... Kielissä ne helvetin poikkeukset on se miks ei luista, ja eikä ne sanatkaan oikein jää mieleen. Lukiossa varsinkin kun yhdessä kappaleessa saattaa olla satakin sanaa muistettavana, ja niitä kappaleita on kokeessa 5-7. Joo, ei onnistu.

Lukiossa olen painottanut terveystietoa, biologiaa ja tietysti PAALJON liikuntaa. Monilla "urheilijoilla" on negatiivinen asenne koulu liikuntaa kohtaan. Mulla ei todellakaan, voisin olla pelkillä liikunnantunneilla. Meidän lukiossa on myös erikoislajikursseja, jääkiekko, koripallo, salibandyä, voimistelu, kestävyysurheilua ja jalkapalloa. Tähän mennessä on kuusi futis kurssia käytynä ja kolme normi liikkaa. Luen kanssa pitkää matikkaa, hullu minä! =D YO-kokeissa olisi tarkoitus kirjoittaa terveystieto, bilsa, pitkä matikka, keskipitkä ruotsi ja äidinkieli. Myös lukion liikunta diplomi olis tarkoitus väsätä kasaan. 

Lukio on nyt puolessa välissä! =) Hiphurraa... Kohta se on ohi, ja jonnekin tarvis jatkaa. Ysiltä unelma-ammatiksi on noussut liikunnanopettaja. Tällä hetkellä vaihtoehdot jatko-opinnoille on Jyväskylän Yliopistossa Liikunta pedakokiikkaa tai Vierumäellä AMK pohjainen koulutus liikunnanohjaajaksi. Kumpi, jaa a. Se aina vaihtuu, Yliopistossa menee se 5-6 vuotta, Vierumäellä 3.5 vuotta. Niin, no on tässä reilu vuosi aikaa miettiä kumpi on se ykkönen.


Ja vielä ajankohtaisiin asioihin. Olin tänään aamu kymmeneltä Flowride Gruiserissa, johan olin reeni! =D Ehkä uskallan toistekkin, siihen rääkkiin?!

Se on Moro!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti